Jom Jelajah Gua Tempurung

Ekspedisi kali ini melibat dua kelab rekreasi PSAS bergabung. Seramai 30 orang ahli kelab Kembara & Rekreasi PSAS dan 40 orang ahli kelab kembara R2001 mengikuti ekspedisi ke Gua Tempurung selama 2 hari pada 23 dan 24 Mac 2007. Bermalam di tapak perkhemahan Murni Camp berhampiran dengan Gua Tempurung. Kawasan sekitar tapak perkhemahan sungguh cantik dan menarik... berdekatan dengan kawasan sungai... sungainya pun jernih dan banyak ikannn.... Ekspedisi jelajah Gua Tempurung bermula pada 24 Mac 2007 jam 7 pagi.... Pakej yang diambil untuk memasuki ke Gua Tempurung adalah pakej yg ke-4 di mana inilah pakej yang paling ekstrem untuk jelajah gua ni... harga satu kepala RM 22 sahaja... pengalaman memasuki gua kali pertama memang terasa kagum dengan keindahan ciptaan Tuhan... keunikan stalagmite dan stalactite yang ada di dalam gua sungguh mengindahkan... keadaan di dalam gua yang gelap dan licin menjadikan para peserta lebih berhati-hati dan berwaspada dengan setiap langkah kaki mereka... para peserta dikehendaki mengharungi lorong-lorong yang sempit, merangkak di kawasan berair, dan terpaksa menggelongsor di atas batuan yang curam... dapat pengalaman yang baru dan menyeronokkan... di harapkan di lain hari dapat lagi peluang untuk menjelajah gua yang lain pula...
2 Responses
  1. Anonymous Says:

    slm rekreasi.

    bleh x bg no kontek murni camp & gua tempurung.

    TQ

    adi
    kkpkb2009@gmail.com


  2. KRP PSAS Says:

    salam...

    For enquiries and booking to visit Gua Tempurung, contact:

    Cik Ayu/Shahril : 012-592 8952
    Abdul Manan : 019-543 7192
    Operational Hours: 9am to 5pm

    Mr Basri (Murni Camp) : 012-5967090

    TQ visit this blog...